Mercedes-Benz Metris Forum banner
261 - 280 of 337 Posts
Ja też myślałem, że był zbyt stronniczy w kwestii Metrisa. I zdecydowanie istnieje uprzedzenie do "tanich, dużych *ss V8" jako rozwiązania każdego problemu z trwałością i mocą. Komentarze Magic Mike'a były dla mnie nieco bardziej dosadne, ponieważ twierdzi, że pracował w salonie SoCal. Skupił się na rzeczywistym problemie emisji, który jest powtarzającym się problemem w linii M274, co jest wiarygodne.

W każdym razie, czy ktoś w ciepłym klimacie miał ten problem?
Zastanawiałem się nad tym samym - czy to problem zimnego klimatu? Z pewnością problem z projektem! Czy ktoś natknął się (lub stworzył?) na film z rozwiązaniem Metros dla problemu zaworu odpowietrzającego PCV?
 
Zastanawiam się, czy awaria zaworu wynika z jego położenia, leżącego jakby na boku, co nie pozwala na naturalny spływ oparów oleju? Zastanawiam się również, czy dobrym pomysłem byłoby dodanie dolnego spustu z korkiem w plastikowym pojemniku, który można opróżniać w odstępach wymiany oleju? Przynajmniej zbiornik ma przyzwoitą wielkość i pojemność w porównaniu do innych pojazdów.
 
Zabrałem się za naprawę Metros - myśląc, że zrobię to w kilka godzin. Zostałem zawrócony, gdy doszło do podłączenia nowej linii odpowietrzającej do starego systemu na dolnym końcu. Nie widziałem, jak sięgnąć wystarczająco daleko w kierunku silnika, aby połączyć się na końcu widocznej rury. Nie byłem też pewien, czy przeciąć widoczną rurę i wykonać połączenie w obszarze, do którego mogę uzyskać dostęp. Zdjąłem górny zacisk - na szczęście znalazłem narzędzie w mojej komorze silnika, które okazało się przydatne ;-) aby wykonać tę część zadania. Ale następny krok wydawał mi się zbyt ryzykowny, ponieważ nie widziałem łatwej drogi naprzód. Jakieś konkretne sugestie dotyczące sposobu potraktowania tej części operacji?
Image
 
Moja kontrolka silnika zapaliła się w zeszłym tygodniu. Zabrałem to do dealera. Tak, to samo. Standardowa gwarancja na dużą część vana wynosi 100 000 km. Przekroczyłem limit o 300 mil. Mam przedłużoną gwarancję, więc wszystko jest w porządku przez 6 lat 160 000 km.
Światło zniknęło następnego dnia i już się nie zapaliło. Chyba powinienem to i tak zrobić?
 
Odpowiadam na własne pytanie. Nie ma potrzeby uzyskiwania dostępu od dołu do GLC-300. Nie zaszkodziłoby, ale nie jest to konieczne. Największym problemem jest odłączenie wszystkiego. Każdy przewód i wąż wydają się mieć inny system blokowania. Bądź cierpliwy, działaj powoli. Zdejmowanie okablowania z samego zaworu odpowietrzającego będzie wymagało trochę kreatywnej pracy. Zrobiłem wybierak z płaskiego śrubokręta zagiętego o 90 stopni i spłaszczonego, aby sięgnąć do środka i odłączyć ten przewód. Miej na wszelki wypadek cztery zaciski do węży #4. Powodzenia
Witam, panie, jestem w tej samej łodzi co pan, GLC-300 4matic, ten sam kod błędu dwa tygodnie temu, tylko 27 tys. mil, gwarancja wygasła 4 tygodnie temu, a kontrolka zapaliła się z tym samym kodem P052e, wydaje się, że nie ma szczęścia, ponieważ jeden koniec jest łatwy do odłączenia, ponieważ zacisk jest tam, ale nie zrozumiałem dokładnie, jak połączyć (strona separatora oleju)? Czy to możliwe, że możesz zamieścić kilka zdjęć? To naprawdę doceniam, z góry dziękuję
 
  • dodając moje dwa grosze
  • CEL zapala się, gdy jest ZIMNO, to prawda
  • Rozwiązanie METRO wydaje się skuteczne, ponieważ mój CEL zapala się po prawie 8500 km (prawie czas na wymianę oleju), więc zmieniam olej, zostawiam korek spustowy otwarty przez prawie 45 minut, aż zejdzie ostatnia kropla oleju, następnie napełniam oryginalnym olejem MB i CEL znika na 2 dni, co oznacza, że podczas spuszczania oleju spuszcza również przewód odpowietrzający (jak sądzę), ale zawór był już zabrudzony starym olejem, więc spodziewałem się, że CEL powróci.
 
Image

Image

Image
Image

Wykonano modyfikację wymiany zaworu. Kontrolka CEL znowu zgasła. Zrobiłem kilka zdjęć, aby pokazać niektóre obszary instalacji. Poprzednie komentarze dotyczące usuwania przewodu zbiornika płynu chłodzącego i ostrożności przy złączu na zaworze są trafne. Złamałem oba, co zwiększyło koszt naprawy o 60 dolarów.
 
Kiedy przeprowadziłem moją wstrzymaną operację, przed ponownym złożeniem przedmuchałem zawór pompką rowerową. Kod wyczyszczony. Jak na razie dobrze. Ale teraz mamy cieplejszą wiosenną pogodę - jeśli to robi różnicę. Wciąż nie jestem pewien, jak połączyć się z dolną stroną separatora oleju, aby spróbować ponownie. A w międzyczasie muszę zająć się czujnikiem prawego tylnego koła!
 
Rozwiązanie z pompką rowerową wytrzymało zaledwie 50 km, zanim kontrolka silnika ponownie się zaświeciła.
Kiedy przeprowadziłem moją wstrzymaną operację, wydmuchałem zawór pompką rowerową, zanim ponownie go złożyłem. Wyczyściłem kod. Jak dotąd wszystko dobrze. Ale teraz mamy cieplejszą wiosenną pogodę - jeśli to robi różnicę. Wciąż nie jestem pewien, jak połączyć się, aby spróbować ponownie po stronie dolnego separatora oleju. A w międzyczasie muszę zająć się czujnikiem prawego tylnego koła!
Rozwiązanie z pompką rowerową wytrzymało zaledwie 50 km, zanim kontrolka silnika ponownie się zaświeciła.
 
Mój znowu ma 69 000 km, jak w zegarku. Ostatnim razem ledwo podlegał gwarancji przy 35 000 km. Myślę, że jeździłem też zbyt wiele krótkich tras na zimnie.
Kiedy robiłem moją wstrzymaną operację, wydmuchałem zawór pompką rowerową, zanim złożyłem go z powrotem.
Chcesz powiedzieć, że dmuchałeś do tyłu? Zastanawiałem się, czy mógłbym również przepłukać system do tyłu, aby go wyczyścić. Usunąłem wąż z kolektora dolotowego i przed wypróbowaniem sprężarki powietrza, dodałem przedłużenie węża i spróbowałem dmuchać do tyłu przez zawór. Nie działa; jednak ssanie przez niego do przodu nie ma żadnych ograniczeń. Myślę, że to faktycznie ma sens, aby zapobiec przepływowi doładowania do tyłu do skrzyni korbowej (elementarna funkcja PCV). Dmuchanie powietrzem wydaje się niemożliwe bez usunięcia strony wlotowej zaworu... Wrócę do tego później, kiedy będę miał części do ponownego podłączenia. Dzięki za informacje, Metros i również RS2!

Kilka dodatkowych informacji: zawór jest normalnie otwarty po odłączeniu zasilania i jest zamknięty podczas "trybu hamowania", co prawdopodobnie oznacza sytuacje wysokiego podciśnienia, tak jak robią to zwykłe zawory PCV. Wydaje się również, że istnieje "wyłącznik stykowy przewodu odpowietrzającego (S208)", który musi wykrywać ciśnienie lub przepływ, ale nie jest pokazany nigdzie na schematach. Chciałbym wiedzieć, co faktycznie wyzwala CEL.
 

Attachments

Właśnie zleciłem mojemu mechanikowi wymianę zaworu @Metros. Całkowity koszt z częściami, podatkiem i robocizną wyniósł 244 USD. Mam nadzieję, że to zadziała.
Czy zleciłeś swojemu mechanikowi przeczytanie tego wątku, przekazałeś mu to ustnie, czy też był on zaznajomiony z procedurą?
 
Jestem tutaj z wami. 2016 Metris pasażer, 33 000 mil, kod P520E. Samochód jeździ normalnie, od około 2 miesięcy. Właśnie skończyłem czytać te dyskusje tutaj, dzięki BlauBlitzen2016 i Gottlieb za link. Będę śledził Metros i tych, którzy zamieścili posty później i spróbuję. Czy ktoś może zamieścić zdjęcie komory silnika z oddali i wskazać lokalizacje kluczowych komponentów, które zostaną odłączone, wymienione i ponownie podłączone?
 
Tak, ten mały wąż jest przyklejony/połączony z zaworem. Zasadniczo po prostu odciąłem stary wąż w tym miejscu na zaworze, a następnie ponownie wykorzystałem ten odcinek starego węża, podłączając do niego nowy wąż (z nowym zaworem).
W ten sposób nie musisz wyciągać separatora oleju (do którego przymocowany jest mały wąż), który znajduje się poniżej. Dostęp do separatora oleju jest niemożliwy bez demontażu mocowania silnika i wielu innych rzeczy. Z tego powodu zostawiłem separator oleju w spokoju.
Przygotowuję się do wykonania tej taniej naprawy, aby mieć nadzieję na rozwiązanie mojego p052e71. Jedno pytanie: jak przymocowałeś nowy zawór do starego przewodu sztywnego, który prowadzi do separatora oleju? @Metros
 
Cóż, przynajmniej będę aktualizował ten wątek. Nowy zawór przyjdzie jutro, więc w międzyczasie wykonałem kilka przygotowań. ECU i wspornik wyjęte, filtr powietrza i pianka zdjęte i jak dotąd nic się nie zepsuło. Kiedy nowy zawór przyjdzie jutro, planuję odciąć stary zawór na końcu na złączce z zadziorem, użyć przewodu paliwowego, aby połączyć nowy zawór ze starym wężem, użyć termokurczliwej rurki morskiej do połączenia i użyć zacisków usznych dla pewności.
Historia mojego vana to 83 tys. na liczniku w północno-wschodniej części kraju. Nie jestem pewien, czy PCV było robione w przeszłości, 2. właściciel. Lokalny warsztat Indy wycenił robociznę na 1350 $, a ja dostarczyłbym nową PCV, która kosztuje teraz około 600 $, więc powiedzmy 2 tys. Mam nadzieję, że tania naprawa zadziała!
 
clj380, jestem tylko kilka dni za tobą. Wczoraj udało mi się zlokalizować zawór w pojeździe bez demontażu jakichkolwiek części. Widziałem go jednym okiem. Mogłem dotknąć korpusu zaworu, dwóch węży i złącza elektrycznego. Wczoraj zamówiono nowy zawór. Dostawa zaplanowana jest na sobotę. Planuję dobrze przyjrzeć się nowemu zaworowi, zwłaszcza końcówce idącej do separatora oleju, zanim udam się do AutoZone po rurkę. Na podstawie zdjęć pokazanych przez imacd, wąż chłodnicy skrzyni biegów Continental 3/8 wydaje się działać. W rzeczywistości ponowne połączenie przeciętej rurki jest dla mnie najmniej jasnym krokiem. Czy lepiej jest włożyć przecięte końce do rurki o dużej średnicy i zacisnąć je, czy też włożyć miedziane złącze do końców przeciętej rurki? W każdym razie to ekscytujący projekt. Powodzenia.
 
clj380, jestem tylko kilka dni za tobą. Wczoraj udało mi się zlokalizować zawór w pojeździe bez wyjmowania żadnych części. Widziałem go jednak jednym okiem. Udało mi się dotknąć korpusu zaworu, dwóch węży i złącza elektrycznego. Wczoraj zamówiono nowy zawór. Dostawa zaplanowana jest na sobotę. Planuję dobrze przyjrzeć się nowemu zaworowi, zwłaszcza końcówce idącej do separatora oleju, zanim udam się do AutoZone po wąż. Na podstawie zdjęć pokazanych przez imacd, węże chłodnicy skrzyni biegów Continental 3/8 wydają się działać. W rzeczywistości ponowne połączenie przeciętej rury jest dla mnie najmniej jasnym krokiem. Czy lepiej jest włożyć przecięte końce do rury o dużej średnicy i zacisnąć je, czy też włożyć miedziane złącze do końców przeciętej rury? W każdym razie to ekscytujący projekt. Powodzenia.
Nie jestem pewien, czy można dostać mosiężne złącze doczołowe z zadziorami w plastikowym przewodzie sztywnym, który trzeba przeciąć. Szczerze mówiąc, myślę, że rurki 3/8" będą w porządku z kilkoma zaciskami. Sztywny przewód wydaje się obracać na złączce naprzeciwko zaworu, którego nie widać z góry komory silnika, co skłania mnie do przekonania, że ​​konieczne jest idealnie szczelne uszczelnienie. Zamierzam spróbować jutro wieczorem.
 
261 - 280 of 337 Posts