Mercedes-Benz Metris Forum banner
281 - 300 of 337 Posts
Mam teraz trochę jasności, ponieważ mam nowy zawór odpowietrzający i go zainstalowałem. Uważam, że powinieneś odciąć sztywną rurkę na końcu króćca, który wychodzi z separatora oleju przy bloku. Nowy zawór jest dostarczany z odcinkiem węża na końcu sztywnej rurki, który nasuwa się na króciec, a następnie zaciska. Nie ma potrzeby stosowania dodatkowego węża ani zacisków. Jedynym problemem, jaki mam, jest to, że nowy zawór nie pasuje do wspornika montażowego, ale nic, czego opaska zaciskowa nie może naprawić. Zdecydowanie przesuń również zbiornik płynu chłodzącego, to na pewno ułatwia sprawę.
Wygląda na to, że jeśli zawór odpowietrzający jest punktem awarii, Mercedes ułatwił wymianę tylko zaworu, a nie całego zespołu PCV.
 
Czy metro naprawiło. Usunięto obudowę filtra powietrza i ECU. Zawór wymieniony zgodnie z opisem. 50 mil jazdy później zatrzymałem się na paliwo. Po ponownym uruchomieniu kontrolka silnika zgasła. Jeszcze nie wróciła. Wszystko, czego potrzebowałem do pracy, to płaski łeb, para szczypiec i nóż. Dzięki metro.
 
Trochę się zmagałem z ECM. Reszta poszła gładko. Użyłem sekcji węża, która jest dostarczana z nową częścią, aby połączyć przecięte linie. Nic się nie zepsuło w tym procesie, ale CEL jest nadal włączony po przejechaniu 5 mil. Sprawdzę, aby upewnić się, że wszystkie połączenia są bezpieczne. Wydawało się, że nie ma potrzeby ręcznego resetowania kodu.
 
Czy ktoś znalazł obejście odpowietrznika skrzyni korbowej silnika m274? Odkryłem, że gdy ciśnienie doładowania dostaje się do skrzyni korbowej, pojawia się kod, zawór pcv ma temu zapobiegać, gdy zawiedzie, komputer wykrywa dodatkowe ciśnienie, zainstalowałem zawór zwrotny 10 mm z ebay za 2,99 $ i światło zgasło.
Jak się trzyma naprawa za 2,99 dolara?
Ponieważ wydaje się, że ten problem może wciąż się pojawiać, zastanawiałem się, czy przeniesienie zaworu w łatwo dostępnym miejscu za pomocą dłuższego węża zadziała...
 
Poszedłem na wymianę oleju (u dealera), a następnego dnia zaczął się pojawiać ten kod. Kierownik twierdzi, że te dwie rzeczy w żaden sposób nie są ze sobą powiązane, to tylko zbieg okoliczności, że wydarzyło się to w tym czasie. 2018 rok, około 60 tysięcy mil. W ogóle nie wiem, jak działa ten system, ale jestem ciekaw, co o tym myślicie. Z góry dziękuję.
 
Mój 2018 ma mniej więcej ten sam przebieg. Kod pojawił się kilka miesięcy temu. Zanim dotarłem do dealera, zniknął. Pojawił się ponownie kilka tygodni temu. To samo. Teraz pojawia się okresowo, a potem znika. Dealer nie wydawał się uważać, że jest to pilne i że naprawa będzie kosztowna. Jeśli zgaśnie po kilku uruchomieniach, podejrzewam, że to tylko krótki, przerywany problem, ale nie mam pojęcia, czy coś innego może powodować CEL. Jakieś sugestie dotyczące prostego czytnika kodów? Chcę tylko wiedzieć, co to jest, żebym mógł zdecydować, czy naprawa jest pilna.
 
Poszedłem na wymianę oleju (u dealera), a następnego dnia zaczął wyrzucać ten kod. Kierownik mówi, że nie ma mowy, żeby te dwie rzeczy były powiązane, to tylko zbieg okoliczności, że zdarzyło się to w tym czasie. 2018, około 60 tys. mil. W ogóle nie wiem, co robi ten system, ale jestem ciekaw, co o tym myślicie. Z góry dziękuję.
Upewnij się, że poziom oleju nie jest przepełniony. Podejrzewam, że mój również był związany z moją własną wymianą oleju. CEL zaświecił się w ciągu 100 mil od tego i musiałem być na zboczu, kiedy to robiłem, ponieważ późniejsza kontrola była powyżej maksymalnej linii na bagnecie. Skończyło się na tym, że wyssałem około kwarty oleju przez rurkę bagnetu (wyciągarka płynu mityvac, taka sama jak używana do wymiany oleju), aby uzyskać akceptowalny poziom. Zresetowałem kod za pomocą narzędzia skanującego i przejechałem 5 tys. bez CEL. 🤞
 
Jakieś sugestie dotyczące prostego czytnika kodów? Chcę tylko wiedzieć, co to jest, żebym mógł zdecydować, czy naprawa jest pilna.
Kupiłem iCarsoft MB v2.0, który działał OK. Kupiony na eBayu za 90 $. Wydaje się, że są błędy oprogramowania, ponieważ odczytuje VIN i automatycznie wybiera "Vito", ale potem nie kontynuuje. Muszę ręcznie znaleźć Vito w strukturze menu i wtedy działa dobrze. Mam również skaner Bluetooth Innova 1000, ale po aktualizacji aplikacji nie działa już dla żadnego pojazdu. Oba mogą odczytywać kody głębiej niż tylko OBD, takie jak moje bieżące kody błędów drzwi przesuwnych.

Przepraszam, to nie jest najprostszy tani, ale takie jest moje doświadczenie. Myślę, że każdy skaner odczytałby ten kod PCV, ponieważ jest to znormalizowany błąd OBD.
 
Nadszedł dzień i CEL powróciło. (Czy to Mobil1, które włożyłem tam w zeszłym kwietniu?...)

W każdym razie, nie wygląda na to, żeby WIS wymagał odłączenia akumulatora przed wyjęciem ECU, ale czy ktoś odłączał akumulator?

Ponadto, gdzie dokładnie jest przecięta sztywna linia? Tuż przy króćcu sztywnej linii z zaworu, pokazanym poniżej z magenta strzałką?

Image


Dzięki!
 
Zastanawiam się, czy komuś udało się współpracować z MBUSA, aby naprawa ta została objęta gwarancją? Jesienią ubiegłego roku Mercedes wydał aneks do gwarancji dotyczący „Zespołu przewodu dolotowego” w modelach C/E/GLC/SLC (nie wymieniając konkretnie metrisa).

W każdym razie, 72 tys. km na liczniku. CEL był sporadyczny w ciągu ostatnich kilku tygodni i jest teraz stale włączony. Zostawiłem mojego vana w salonie z kodem P052E i otrzymałem wycenę na 3200 $ za wymianę całego zespołu. Z tego, co wiedzą, nie ma żadnego pokrycia/wezwania do serwisu.

Zadzwoniłem do MBUSA, aby sprawdzić, czy mogą pomóc. Obecnie sprawa jest otwarta i czekam na odpowiedź.
 
Zastanawiam się, czy komuś udało się współpracować z MBUSA, aby objąć tę naprawę? Jesienią ubiegłego roku Mercedes wydał aneks do gwarancji dotyczący "Zespołu przewodu dolotowego" w modelach C/E/GLC/SLC (nie wymieniając konkretnie metrisa).

W każdym razie, 72 tys. km na liczniku. CEL był sporadyczny przez kilka ostatnich tygodni i jest teraz stale włączony. Zostawiłem mojego vana w salonie z kodem P052E i otrzymałem wycenę na 3200 $ za wymianę całego zespołu. Z tego, co wiedzą, nie ma żadnej ochrony/wezwania do serwisu.

Zadzwoniłem do MBUSA, aby sprawdzić, czy mogą pomóc. Obecnie sprawa jest otwarta i czekam na odpowiedź.
Oto link do aneksu (chyba) https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2023/MC-10243565-0001.pdf

U mnie nie ma żadnych oznak problemu, ale to wczesne dni i coś, co obserwuję. Mam nadzieję, że właściciele z tym problemem będą mogli lobbować za podobnym przedłużeniem dla Metrisa.
 
Oto link do aneksu (chyba) https://static.nhtsa.gov/odi/tsbs/2023/MC-10243565-0001.pdf

U mnie brak oznak problemu, ale to dopiero początki i coś, co śledzę. Mam nadzieję, że właściciele z problemem będą lobbować za podobnym przedłużeniem dla Metrisa.
Żadnych sukcesów we współpracy z MBUSA ani lokalnym dealerem w celu uzyskania pomocy. W końcu straciłem godziny mojego czasu i 330 $ opłaty diagnostycznej. Udam się do wysoce polecanego europejskiego warsztatu, aby wykonać pracę.
 
EDIT: Po przeszukaniu, przetestowaniu czujnika MAP, sprawdzeniu wszystkiego i przetestowaniu ciągłości przewodów, nie mam dowodów na uszkodzenia. Zarówno B28/24, jak i B18/8 zostały przetestowane na stole probierczym z prawidłowymi i płynnymi odczytami (zastosowano 5V i ciśnienie/próżnię za pomocą strzykawki ze wskaźnikiem na trójniku). Wszystko złożyłem z powrotem i tym razem pomyślnie wyczyściłem kody (kluczyk 0 do 2, bez uruchamiania silnika). Wydaje się w porządku. Problemem było to, że ECU wykrył usterkę czujnika na czujniku ciśnienia filtra powietrza B18/8, ponieważ odłączyłem go przed wyjęciem ECU. Nie wiem, dlaczego za pierwszym razem miałem usterkę bogatej mieszanki.
 
Oto moje podsumowanie pracy PCV w skrócie:

Przesunąłem zbiornik płynu chłodzącego (tylko odłączyłem i podłączyłem przewód odpowietrzający i czujnik poziomu), wyjąłem obudowę filtra powietrza, wyjąłem ECU i wspornik oraz odłączyłem przewód czujnika poziomu zbiornika płynu hamulcowego. Nie mam pojęcia, jak niektórzy z was byli w stanie przeciąć sztywny przewód przy separatorze oleju, a ponadto jak mieć wystarczająco dużo miejsca, aby założyć na niego opaskę zaciskową - tak głęboko tam. Zdecydowałem się wyciąć stary zawór tuż przy samym zaworze, wierzę, że tak jak ktoś inny również opisał. Oto, co zrobiłem z nową częścią (A 274 018 73 01).

Image


Nowa część ma wszystko, co potrzebne do wykonania zadania, z wyjątkiem jednej dodatkowej opaski zaciskowej w moim przypadku. Użyłem zacisku sprężynowego zamiast zacisku Oettiker, ponieważ nie sądziłem, że uda mi się włożyć tam narzędzie, aby zacisnąć go prosto.

Image


Gumowy uchwyt zaworu pasował idealnie w oryginalnym miejscu, a gumowy wąż do kolektora dolotowego jest identyczny jak w części Metris.

Zalecam usunięcie/ponowne zainstalowanie ECU jako pierwszego/ostatniego, aby uniknąć błędów czujników, tak jak ja miałem. Nie sądzę, aby odłączenie akumulatora było konieczne, jeśli zostanie to zrobione w tej kolejności. Uważaj na te złącza elektryczne! Skończyłem łamiąc szarą dźwignię z tylnej wtyczki ECU bez dużej siły. Na szczęście i tak mogłem ją zdjąć/założyć z pewnymi umiejętnościami chirurgicznymi i jest niedroga część zamienna.

Czas pokaże, czy to pozwoli mi przejechać kolejne 35 tys. km do następnej usterki PCV. Zauważ, że funkcja zaworu zwrotnego systemu PCV, która zapobiega cofaniu się doładowania do skrzyni korbowej (chyba że ten wymieniony, normalnie otwarty zawór elektromagnetyczny jest zasilany/zamknięty), znajduje się gdzieś na/w separatorze oleju. Prawdopodobnie jest miejsce na dodanie jednego w gumowej części węża, jeśli to się nie uda.

Dzięki za wszystkie wskazówki w tym wątku!
 
Dla twojej informacji, właśnie rozwiązałem ten kod błędu p052e w moim Metris 2018. Mechanik zażądał 2500 dolarów za wymianę całego zespołu, ale kupiłem tylko zawór odpowietrzający za 80 dolarów z wysyłką na następny dzień i wymieniłem go sam. Jest trochę ciasno, ale ze wszystkimi częściami gotowymi to pół godziny pracy, chociaż nie udało mi się odłączyć węża zaworu od separatora oleju, więc przeciąłem go na pół i połączyłem. Dzięki powiązanym komentarzom, które mówiły, że może to zadziałać w ten sposób i zadziałało dla mnie.
 
FYI Właśnie rozwiązałem ten kod błędu p052e w moim Metrisie z 2018 roku
Fajnie! Szkoda, że moje zdjęcia nie wyświetlają się w moim poście o przestawianiu części nowego zaworu, ale brzmi to mniej więcej tak, jak zrobiłem.

Przetestowałem mój stary zawór na stole warsztatowym, po prostu go zasilając i dmuchając ustami do przodu/do tyłu, co wydawało się zamknięte. Następnie rozciąłem go na krawędzi białego plastiku, ale jest kilka pływających kawałków i plastikowych części wystających z białej części w środku, które zostały pomieszane podczas tego procesu. Nie widziałem w nim nic wyraźnie złego, poza tym, że był brudny od emulsji olejowo-wodnej, ale może tak się dzieje z tymi. Muszę częściej robić Italian Tuneup!

EDIT: oto kilka zdjęć.
Image


Image
 
Mój zapalał się sporadycznie jesienią, a potem zniknął po serwisie. W styczniu znowu sporadycznie, a potem świecił się cały czas, więc miałem zamiar to naprawić. Potem kilka tygodni temu musiałem odbyć szybką, 3-godzinną podróż. Zniknął i nie wrócił. Podejrzewam, że był zanieczyszczony, jak wskazano powyżej, i że włoskie czyszczenie może być korzystne.
 
281 - 300 of 337 Posts