Mercedes-Benz Metris Forum banner

Optie JH6 voor ontbrekende Hermes-module?

12K views 16 replies 6 participants last post by  Metros  
#1 ·
Op mijn raamsticker van mijn 2021 Cargo heb ik een optie "JH6 Pre-fitting Communication Module (LTE) for Dig Services" met een credit van $-183. Ik gok dat dit een credit is voor de Hermes module voor telematica die niet beschikbaar was op het moment dat de bestelwagen werd gemaakt. Onder mijn stuurwiel heb ik de kabelboom en connectoren gevonden voor waar deze communicatiemodule moet komen. Heeft iemand hier de handen op dit module kunnen leggen en deze succesvol kunnen installeren in hun bestelwagen met de prewiring JH6? Ik wil de bestelwagen op afstand kunnen vergrendelen/ontgrendelen met behulp van de mercedes smartphone app.

Ook, als iemand hier een bestelwagen heeft met optie JH3 (Hermes module daadwerkelijk in het voertuig gemonteerd...), heeft u de mogelijkheid om de bestelwagen op afstand te vergrendelen/ontgrendelen met behulp van de Mercedes app? Als u de module en deze mogelijkheid heeft, zou u dan een foto willen maken van de witte sticker (met alle gegevens) op uw Hermes module voor mij? Deze bevindt zich onder de stuurkolom onder het dashboard, of achter de 2 bekerhouders in het midden van het dashboard. Die bekerhouder kan vrij gemakkelijk zonder gereedschap omhoog en uitgetrokken worden... Hier is een foto van hoe de Hermes module eruit ziet. Hij is ongeveer zo groot als een pak kaarten...

Veel dank!

#5 ·
Wat zou deze optie anders doen? Ik kan de bus al op afstand vergrendelen/ontgrendelen met de sleutel, en dat zonder de sleutel uit mijn zak te hoeven halen, hoewel alleen vanaf een bereik van 50-100’.
Sorry, mijn fout dat ik niet specifieker was. Mijn behoefte is om de bus te kunnen vergrendelen/ontgrendelen zonder de sleutel... Ik geloof dat de functie ook andere dingen mogelijk maakt, zoals starten op afstand, meldingen over het openen van deuren/ramen, voertuigzoeker, etc.

#6 ·
Ik kan geen commentaar geven op dit item, maar het remote start product van mid city engineering integreert met compustar drone om ontgrendeling op afstand via mobiele telefonie mogelijk te maken.
Ik heb gekeken naar de remote start/drone van mid city engineering, omdat ik hun alarmintegratie al in de bus heb. Ik hoopte weg te komen van het abonnementsmodel, maar volgens ice rabbit lijkt de Mercedes Me-stuff ook een betaald abonnement te zijn... Niets is gratis :-(

#8 ·
Geen probleem. En ik moet mezelf corrigeren. Afgelopen oktober (21) hebben we $308,16 betaald aan VZC*MERCEDES MBRACE GA om de Mercedes-app en de afstandsbediening te kunnen gebruiken om onze GLE te starten en voor te verwarmen, die ze in de winter gebruikt. Dit was toen de garantie van het voertuig afliep en de gratis servicejaren verliepen. Een koper van een nieuwe MB krijgt een paar jaar gratis Mercedes me (hetzelfde als garantie?) en dan is het een betaalde service ...

Natuurlijk wou ik dat het gewoon een sleutelhanger-ding was zonder mobiele telefoon en kosten.

De dingen veranderen, worden opnieuw gebrandmerkt, ...

#9 ·
Ik heb een 2021 Getaway en gebruik Mercedes Me Connect zonder een betaald abonnement. Ik moest de conciërge van de dealer eraan herinneren die functie voor mijn VIN te registreren. Ik begreep dat het de eerste 5 jaar gratis was. Dat las ik op de website van mijn dealer. Dat helpt natuurlijk niet, want dat kan niet werken zonder de momenteel niet beschikbare LTE-module. (Edit: die ik had -- ik merkte net dat icerabbit me een paar seconden voor was)

#10 ·
Ik heb een 2021 Getaway en gebruik Mercedes Me Connect zonder een betaald abonnement. Ik moest de conciërge van de dealer eraan herinneren om die functie voor mijn VIN te registreren. Het was mijn begrip dat dat de eerste 5 jaar gratis was. Ik las dat op de website van mijn dealer. Dat zal natuurlijk niet helpen, want dat kan niet werken zonder de momenteel niet beschikbare LTE-module. (Edit: die ik had -- ik merkte net dat icerabbit me een paar seconden voor was)
Ahhh! Een Metris met een daadwerkelijk geĂŻnstalleerde LTE-module! Inderdaad een zeldzaam beest!

Wil je misschien kijken of je de module onder je stuurkolom of achter de middelste bekerhouders kunt vinden en een foto van de sticker erop voor me kunt plaatsen?

Bedankt!

#13 ·
Geen succes. Er zat niets onder dat ik van dichtbij genoeg kon komen om te identificeren. Ik zag wel een paar modules - een grote die rechtstreeks op de vloer was gemonteerd onder wat je op de foto kunt zien en een andere kandidaat onder het dashboard - rechts van de stuurkolom.

#14 ·
Geen succes. Er was niets daaronder dat ik van dichtbij kon identificeren. Ik zag een paar modules - een grote die rechtstreeks op de vloer was gemonteerd onder wat je op de foto kunt zien en een andere kandidaat onder het dashboard - rechts van de stuurkolom.

Het weer in mijn oprit is morgen verschrikkelijk, maar ik zal proberen mijn borescopen tevoorschijn te halen en volgende week nader te bekijken.

..
View attachment 20769
Heel erg bedankt voor het checken!!

#15 ·
Geen succes. De module onder de bekerhouder op de vloer was de airbag-controller. De andere kandidaat die ik dacht te hebben gespot, bleek een onderdeelnummersticker te zijn op een niet-gerelateerd onderdeel dat geen module was. Zelfs met een USB-borescopen vond ik niet veel anders.

Uw beste volgende optie is misschien om naar de onderdelenbalie van een dealer te gaan en hen te vragen het onderdeelnummer op te zoeken. Hoe graag ik ook een mysterie oplos, deze was me te machtig. Succes.